Micropedia
Advertisement
Wojna domowa w Santanii i Burgii
Santania-burgia.jpg
Data: 8 grudnia 2013 - 9 grudnia 2013
Miejsce: Santania i Burgia
Terytorium: Orientyka, Arcyksięstwo Santanii i Burgii, (Santania, Burgia, Szelenya)
Przyczyna: Niezadowolenie społeczeństwa ze sprawowania władzy w ASIB, Chęć reform i zmian w państwie.
Przebieg: Konflikty etniczne. Walka Santanów o niepodległość regionu Santania z władzą ASIB. Kryzys społeczny zamieszki na całym terytorium.
Wynik: Secesja Santanii, powstanie Santańskiej Republiki Socjalnej. Secesja Szelenyi powstanie Królestwa Szelenyi.
Strony Konfliktu
Santania-burgia.jpg Arcyksięstwo Santanii i Burgii Flaga-santania.png Santański Rząd Tymczasowy

Image422.jpg Królestwo Aryun

Kopiazapasowakopia3-4-.png ZSKHiW

50px Królestwo Szelenyi Santania-burgia.jpg Arcyksięstwo Santanii i Burgii
50px Królestwo Szelenyi Flaga-santania.png Santańska Republika Socjalna
Dowódcy

Tomasz Spourburg
Erik van Ciołsen

Hugo Petrović
Nikolai Petrović
Josif Hurko
Tobiasz von Richtoffen

Siły
Oddziały BSOT

Santańska Straż Ochotnicza
Santański Korpus Strzelecki
Arcywspaniała Niezwyciężona Armia Królewska Aryunu (ANAKA)
Patrioci victoriańscy

Wojna domowa w Santanii i Burgii - przez Santańczyków nazywana "Wielką wojną niepodległościową" zainicjowaną przez Nikolaia Petrovića oraz ówczesnego Arcyksięcia SiB Josifa Hurko. Głównym powodem wybuchu wojny domowej była chęć reform i zmian w państwie, jednak pomysły były odrzucane przez założycieli Santanii i Burgii (m.in. przez Michaela Amadeusza Rutzeldorfa). Również duże znaczenie miała próba detronizacji Arcyksięca Hurko. Aby temu zapobiec powołano Santańskie środki ochrony narodowej oraz Santański Rząd Tymczasowy, który w końcowym okresie wojny zadecydował o secesji. Ze strony powstałej SRS, ASIB zaczęto określać jako Arcyksięstwo Burgii i Szeleny tego co pozostało po secesji Santanii. Formalnie struktura państwowa o takiej nazwie nie powstała. 09 grudnia 2013 r. zostało proklamowane Królestwo Szelenyi.

Odbiór na mikroświecie

  • Interwencja Królestwa Aryunu
  • W ZSKHiW niektórzy podają, że jest jedną ze stron konfliktu.
  • O wojnie domowej w ASIB zaczęto rozmawiać w sąsiednim Trizondalu, również za sprawą przedstawiciela Królestwa Szelenyi Jana Skalskiego.
  • W NUPIA z której aktualny SSZ Abdullah Aykm przebywał akurat na obserwacyjnej misji dyplomatycznej w ASIB. Uznał że, najlepszym wyjściem dla NUPIA będzie zaniechanie relacji dyplomatycznych z ASIB i SRS oraz nie popieranie żadnej ze stron.

Wydarzenia

Advertisement