FANDOM

Sposób kategoryzowania na Micropedii - Kategorie służą do pogrupowania artykułów na tematykę którą dotyczą w sposób "schodkowy" kategoria dokładna [dotycząca tego co to za artykuł], wyżej kategoria grupująca, kategoria ogólna, itd. aż do głównej kategorii "Wszystko". Kategorie mają za cel uporządkowanie systematyczne artykułów i wygodne przeszukiwanie zawartości Micropedii:

Przykłady

Artykuł dotyczący osoby, biografia.

W łatwy sposób można zadać Pytania:

  • co to ? Postać - Kategoria Postacie
  • do czego to? skąd to ? - Kategoria opisująca Społeczność i Ród (konkretne nazwy np. Micropedyjczycy, Microped) ewentualnie czym się zajmuje - Zajęcie.
  • Postacie
  • Rody
  • Społeczności
  • Zajęcie

To kategorie zawierające się w ogólniejszej kategorii Ludzie a ta zawiera się w kategorii Wszystko. przykładowa kategoria Micropedyjczycy zawiera się kategorii Społeczności i kategorii państwa w której ta społeczność zamieszkuje. Rodzaj zajęcia zawiera się w kategorii Zajęcie i tematyce tego zajęcia.

- Nie poprawne jest:

Dodanie kategorii państwa do artykułu opisującą Postać ponieważ ścieżką do państwa jest kategoria społeczności. Tak samo nieprawidłowe jest dodanie kategorii Ludzie czy zagadnień z życiorysu postaci np. że była członkiem jakieś partii itp. Zbędne jest również tworzenie osobnych szczegółowych tematycznie kategorii dla pojedynczych artykułów.

Podsumowanie

Kategorie są intuicyjne artykuł opisywany kategoriami szczegółowymi które prowadzą do bardziej ogólnych. Dlatego nie powinno być z nimi problemu. :)

Udanych edycji Pel Nander 19:38, kwi 30, 2011 (UTC)