Micropedia
Advertisement
Logo Rojalistycznej Partii Dreamlandu od 15 stycznia 2021 roku.

Logo Rojalistycznej Partii Dreamlandu od 15 stycznia 2017 roku do 15 stycznia 2021 roku

Rojalistyczna Partia Dreamlandu (RPD) - dreamlandzka partia polityczna założona 15 stycznia 2017 roku przez członka Klubu Politycznego św. Augustyna, Leszka van der Fryssau.

Historia

Korzenie dreamlandzkich rojalistów sięgają Leszka van der Fryssau, który niezadowolony z poczynań własnego obozu konserwatywnego, który reprezentował Daniel von Witt, postanowił w tajemnicy powołać odrębną partię polityczną skupiającą radykałów oraz konserwatystów, przywiązanych do silnej monarchii. 15 stycznia 2017 roku, Zamku Fryssau(dawn.Zamku Kopp-Ostrowskich) w Koppenbergu zwołał Zjazd Rojalistów, Konserwatystów i Radykałów, który przerodził się I Zjazd Założycielski Rojalistycznej Partii Dreamlandu, który na Lidera RPD wybrał van der Fryssau. Van der Fryssau następnego dnia został oficjalnie wyrzucony z partii i rządu. Wówczas uważał, że rząd zmierza w złą stronę. 16 czerwca 2017 złożył legitymację Lidera RPD i wyjechał z Dreamlandu. II Zjazd RPD wybrał Kacpra Chatlińskiego - Fryssau na nowego Lidera RPD. Jednak wkrótce zginął w wypadku i partia zawiesiła działalność.

W 2019 roku Leszek van der Fryssau wrócił do Dreamlandu i zwołał III Zjazd RPD na którym wybrano Prezesem Partii(funkcja powołana na Zjeździe w miejsce Lidera. Wkrótce na rok wyjechał do Austrii celem szkolenia i pogłębienia wiedzy. Na okres nieobecności patią kierował Komitet Polityczny. W 2020 wrócił z Austrii do Dreamlandu, zwołał IV Zjazd RPD na którym postanowiono o przejęciu nowego programu, będącego połączeniem programu dawnego KPA(partia upadła między 2017 a 2019) i programu z I Zjazdu. 10 grudnia 2020 roku RPD weszło do rządu Alfreda de Ebruz, który stał się rządem centroprawicowym. W czasie zamieszek z 27 grudnia 2020, Prezes van der Fryssau, rozmawiał z protestującymi, co było jednym z powodów upadków rządów de Ebruza. 28 grudnia 2020 van der Fryssau, podał się do dymisji. Przez krótki czas Prezes van der Fryssau był również p.o. Marszałka Parlamentu Królewskiego(27-29 grudnia 2020), jednak i tam popadł w konflikt z byłym Pierwszym Ministrem.

W ciągu czterech lat istnienia dwa razy kandydował na urząd Premiera i Pierwszego Ministra(również dwa razy przegrał) oraz Marszałka Parlamentu Królewskiego(również przegrał).

Program Partii

  • Zwiększenie Roli Władcy Dreamladu jako katalizatora dla sił parlamentarnych;
  • Odbudowanie Mocarstwowej Pozycji Dreamlandu;
  • Wzmocnienie Roli Wojska jako siły dbającego o porządek i bezpieczeństwo Dreamlandczyków;
  • Zrównanie Pozycji Rządu i Parlamentu;
  • Powołanie Rady Stanu jako organu doradczego króla;
  • Rozwój przemysłu zbrojeniowego;
  • promocja tradycyjnych wartości konserwatywnych, wpisanych w doktrynę teologii politycznej św. Augustyna z Hippony, patrona RPD – poszanowania tradycyjnego ładu społecznego, zaangażowania w życiu publicznym, troski o dobro wspólne, lojalności wobec Korony, krytycyzmu i prawdomówności;
  • obrona ustroju monarchicznego, przy zachowaniu parlamentaryzmu w każdych warunkach demograficznych;
  • obrona zasady państwa prawa;
  • antykomunizm;
  • walka o państwo silne, zdyscyplinowane, suwerenne i samowystarczalne kadrowo i agresywne w stosunkach zewnętrznych.

Władze RPD(2017 -)

Liderzy RPD

  • Leszek van der Fryssau (15 stycznia 2017 - 16 czerwca 2017)
  • Kacper Chatliński - Fryssau (16 czerwca 2017 - do swojej śmierci)

Prezesi RPD

Zjazdy i Plena Partii

  • I Zjazd (tzw. Założycielski) - wybrano Lidera Partii(van der Fryssau). Przedstawiono program i cele partii.
  • I Plenum - przedstawiono nowe cele partii na I półrocze 2017 roku.
  • II Zjazd - odbył się w konsekwencji rezygnacji van der Fryssau z funkcji Lidera. Wybrano nowego Lidera(Chatlińskiego-Fryssau)
  • II Plenum (tzw. Zawieszeniowe) - w konsekwencji śmierci Lidera(Chatlińskiego-Fryssau), Komitet Polityczny podjął uchwałę o zawieszeniu partii.
  • III Plenum - w konsekwencji na powrót van der Fryssau do Dreamlandu i partii, postanowiono o przemianowaniu urzędu szefa partii z Lidera na Prezesa.
  • III Zjazd (tzw. Odrodzeniowy) - wybrano Prezesa Partii Partii (van der Fryssau). Przedstawiono wstępny rys na rok 2019.
  • IV Plenum - powołane regionalnych struktur partii tj. Rojalistycznej Pariii Domeny Królewskiej(RPDK), Rojalistycznej Partii Furlandii i Luidoru(RPFiL) i Rojalistycznej Partii Scholandii(RPS)
  • IV Zjazd - potwierdzenie założeń IV Plenum.
  • V Plenum - rozwiązanie regionalnych struktur w konsekwencji rozdrobnienia kraju.
  • V Zjazd - przyjęcie nowego programu partii.
  • VI Zjazd - przyjęcie nowych symboli partii.
  • VI Plenum - powołanie regionalnych struktur Furlandii i Luindoru.