Januszeł Janosik Bialen Górski van der Kuceł (v-urodzony 09.10.1959/styczeń 2015 w BałmustanieZZRWRC, zmarły 27 kwietnia 2015 w Kucelgradzie) - Książę Najjaśniejszego Księstwa Kucelgradu-Freugsburga, były obywatel brodryjskiłotewskibatawskiuhraińskihalicki. Polityk, dziennikarz i rewolucjonista.

Działalnośc w Związku Brodryjskim

Przybył do Brodrii w styczniu 2015 roku, kilka dni przed jej upadkiem. Zorganizował w niej rewolucję komunistyczną. 

Działalność na Łotwie

Do Demokratycznej Republiki Łotwy przybył 24 stycznia, zgłosił pieśń do preselekcji do Konkursu piosenki Our Sound, która wygrałaby gdyby nie oszustwo tamtejszego dyktatora. Po skrytykowaniu wodza został bez żadnego wyroku wygnany z państwa.

Działalność na Uhrainie

Do Uhrainy przybył jako jeden z pierwszych (prawdopodobnie jako 2, zaraz po twórcy państwa) prawdopodobnie pomiędzy 24 a 25 stycznia. Próbował ogłosić niepodległość Łużewska, założył partię polityczną i stację telewizyjną. Po fałszowaniu dokumentów niedoszły mer Bielliningradu został bezprawnie aresztowany, a potem skazany. 

Działalność w Batawii

Do Batawii przybył na bankiet tam organizowany. Próba jego aresztowania zakończyła się krwawą bitwą. Potem założył organizację paramilitarną, zaanagażował się w działalność polityczną i medialną. Odbudował Kucelgrad, którego został burmistrzem. Po ogłoszeniu niepodległośći Kucelgradu został uwięziony na tydzień. Kilkanaście dni później jego konto zostało bezprawnie usunięte. 

Kucelgrad

13 marca 2015 roku ogłosił secesję miasta Kucelgradu od Republiki Batawskiej. Państwo zostało nazwane Najjaśniejszym Księstwem Kucelgradu-Freugsburga, a on sam został jego Księciem. 

12108836 1002181043158664 413501839610932920 n.jpg

Odznaczenia

Order Zasług

Republika Batawska

X0Ss0nN.png

Krzyż Fryderyka I

Republika Batawska - Specjalny Okręg Autonomiczny Górno

GrNKqWw.png

Medal Zasłużony dla Rozwoju Regionów - Brązowy

Republika Bialeńska

8-mini.png