Klub Towarzystwa Sportowego Diana Angemont – sarmacki klub piłkarski z Hasselandu, założony 9 czerwca 2020 roku, mający siedzibę w Angemoncie. Klub bierze udział w rozgrywkach ligi piłkarskiej Leocji przez portal xpert11.

Największym dotąd (wg stanu na sierpień 2020 r.) sukcesem klubu jest zdobycie pierwszego mistrzostwa piłkarskiego Leocji.

Wcześniejsza historia

Diana powstała w momencie przeniesienia do Leocji ligi Baridas FA. W tamtejszej lidze od marca 2019 r. funkcjonował zespół Orłów Harzu, a następnie od lipca 2019 r. Orłów Angemont. Grając przez osiem sezonów w lidze Baridasu, czterokrotnie kończył ją na drugim miejscu.

Pierwszy sezon klubu

Klub został zorganizowany przez Santiago Vilarte von Hippogriffa wraz z powstaniem koncepcji LPPL (ligi leockiej), którą zarządzał Tomasz Ferina. Do pierwszego sezony przystąpiło 6 drużyn, czyli minimum niezbędne do wystartowania rozgrywek: Diana, LTF Nowy Brzeg, Momerie Gidena, OCD Nowy Brzeg, FC Terina i Czarne Wilki.

Pierwszy mecz sezonu Diana rozegrała 11 czerwca 2020 r., remisując 1-1 z Momeriami Gidena. Premierową bramkę zdobył A Hoork. W kolejnym meczu osiągnięto ten sam rezultat przeciw LTF, ale następnie osiem meczów było (z wyjątkiem jednej porażki z OCD) w komplecie zwycięskich.

Powodowało to, że przed ostatnią kolejką Diana w meczu z Momeriami potrzebowała minimum punktu, aby zdobyć mistrzostwo, i tyle właśnie zdobyła, remisując 0-0 i zdobywając w ten sposób historyczne pierwsze mistrzostwo.

Najwyższe zwycięstwo: 3-0 z FC Terina, 16 lipca 2020 r., Martin Foskorn Park w Angemoncie

Najwyższa porażka: 0-2 z OCD Nowy Brzeg, 25 czerwca 2020 r., Martin Foskorn Park w Angemoncie.

Najdłuższa seria ligowych meczów bez porażki: 7

Stroje

W pierwszym sezonie piłkarze Diany grali w granatowych koszulkach i białych spodenkach.

Koszulka obrońcy Viqtora Polista z sezonu czerwiec-sierpień 2020

W drugim sezonie postanowiono o nawiązywaniu do 'realowej' drużyny Atalanty Bergamo, w związku z czym Diana grać będzie w granatowo-czarnych koszulkach i czarnych spodenkach.

Hymn klubu również nawiązuje do drużyny Atalanty.

Inno_Atalanta_Bergamasca_Calcio_(Testo)_-_Hino_do_Atalanta_B.C._(letra)

Inno Atalanta Bergamasca Calcio (Testo) - Hino do Atalanta B.C. (letra)