Brodria, Związek Republik Brodryjskich (brod. Бродрия, Союз Бродрийских Республик) - państwo leżące na wschodniej Nordacie, składające się z 4 podmiotów związkowych. 

Związek Republik Brodryjskich

Союз Бродрийских Республик

Flaga Brodrii

Godło Brodrii

Konstytucja bd.
Języki urzędowe polski, brodryjski
Stolica Broskwa
Ustrój polityczny demokratyczny
Typ państwa republika federalna
Głowa państwa prezydent Władimir Grenin
Szef rządu prezydent Władimir Grenin
Przewodniczący Rady Najwyższej bd.
Liczba ludności >3
Jednostka monetarna bd.
Powstanie 1 listopada 2020
Religia dominująca bd.
Adres forum Adres

Początki brodryjskiej państwowości sięgają 2014 roku, kiedy powstała Federacja Brodryjska. Następnie państwo było przekształcane w różne byty o różnych ustrojach politycznych. Ostatecznie państwo brodryjskie wegetowało, a wreszcie przestało istnieć. Odrodzenie się brodryjskiej państwowości zapoczątkowałą Wielka Rewolucja Ojczyźniana. 1 listopada 2020 roku powstała Wszechzwiązkowa Rada Odrodzenia Narodowego, która proklamowała powstanie Związku Republik Brodryjskich.

Geografia

Brodria sąsiaduje od północy i południowego zachodu z Winkulią. Od zachodu i południa graniczy z tzw. obszarami bez przynależności państwowej. Od północy graniczy także z Morzem Niedźwiedzim, a od wschodu z Oceanem Orientalnym.

Podział terytorialny

Związek Republik Brodryjskich jest podzielony na 3 republiki i jedno miasto znaczenia związkowego:

  • Bałmucka Związkowa Republika Brodryjska,
  • Czuwacka Związkowa Republika Brodryjska,
  • Noklezyjska Związkowa Republika Brodryjska,
  • Miasto Związkowe Broskwa.

Podział administracyjny Brodrii.

Ustrój polityczny

Brodria jest republiką związkową (państwem federalnym) o parlamentarno-gabinetowym systemie rządów. Na czele państwa tymczasowo stoi Wszechzwiązkowa Rada Odrodzenia Narodowego z przewodniczącym i wiceprzewodniczącym. Zadaniem Rady jest utworzenie instytucji państwa oraz przeprowadzenie powszechnych wyborów.